Ordspråk

Skrivet den: 2009-11-24 Klockan: 00:28:19

Jag såg ett ordspråk i min almenacka för denna veckan. De lyder:

" ett huvud utan bekymmer finns bara på en fågelskrämma"

Jag tycker att det var riktigt tänkvärt, jag är en person som tänker extremt mycket på jag ALLT och ALLA.

 Jag bryr mig så mycket om mina medmänniskor, så jag tänker på dem och hur jag kanske kan hjälpa dem, på mina dagliga problem och livet, smat framtiden, men inte nog med de jag tänker mycket på hur de var förr, inte bara i mitt liv utan även förr för 100 år sen eller mer. Jag funderar på skolan, jobb, hur ekonomin går i USA, varför China ekonomiskt sett är ett bra land att låna av, hur Ingrid som spelade Pippi Långstrump hade de när hon växte upp, vad min syster ska välja till gymnasiet, om min fina kille verkligen äter ordentligt hemma, om min bästis Emma tar hand om sig själv nu när hon blivit mamma, om min gamla kompis Julius jobbar för mycket, om jag ska bjuda in lite vänner till helgen etc..

Det var ett litet urval, jag tycker om att tänka, fundera och klura men ibland skulle jag nog behöva bara koppla av. Jag är inte stressad bara fundersam tror jag ;)

Men som sagt hade de vart tvärtom hade de kanske inte vart så bra då ;) + det bidrar till att jag är jädrigt effektiv och hantera flera tankar samtidigt!!

I saw a good saying the other day:

"A head with no concerns only exists on a scarecrow!

I think that is a thoughtful saying, I think A LOT and about ANYTHING, it is truly crazy!
I care truly about the people around me, how I can help them and how they are, my daily life and the futur, how life was 100 years ago, how the economy is proceeding in USA, what the actor that played Pippi Longstocking had her life growing up, what my sister is gonna choose for gymnasium, if my dearest eats enough, if my best friend Emma takes care of herself now when she is a mum, if my frend Julius works to hard, uf I ll invite some people this weekend to my place, school etc..

But if it eas the opposite it wouldnt have been so good I guess ;) + this contributes to me being REALLY Effektive and handleing lots of thought at the same time!



Bonne Nuit

Kommentarer
Postat av: Lojs

Love it!

Datum: 2009-11-24 Tid: 15:03:35
Postat av: Lojs

Love it!

Datum: 2009-11-24 Tid: 15:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0