Christmas

Skrivet den: 2009-11-24 Klockan: 22:43:50


Jag läntar ju lite hem till Julen och familjen, Paris är underbart och helt rätt men det ska bli gott att åka hem lite under julen också :) Vi firar alltid julafton hos mormor och morfar med min mammas släkt sen åker vi annandagen till Orust och firar med Pappas släkt det är ju en bit att åka så det blir lättast så :)

Det är super mysigt, det är så härligt på julafton när vi bara äter, spelar spel, kollar på Kalle och byter julklappar hos Mormor och Morfar och sen dagen efter så kalasar vi med Berntssons :)

I år dock har jag fått reda på att vi tydligen inte ska ge julklappar till alla utan börja med julklapps spel som ALLA andra familjer gör. Jag tyckte ju om våra traditionella jular med rim o och allt. Är inte så förtjust i att slå tärning om klappar på självaste julafton. Men men, vi är ju ett par stycken och det är inte alltid lätt att springa runt och hitta klappar. Men närmaste familjen, mamma, pappa, Fredrik och Ida, vi ska i alla fall byta klappar. Tomten gömmer ju även alltid en present under natten till julafton såklart.

Men nej alltså detta med att ändra på traditioner under juletid, det är inte helt okej alltså. Det ska vara som det alltid varit. Är jag tantig nu?Det var bättre förr?

Nej jag ska vara "modern" och försöka anspassa mig men jag måste få sura en liten stund :(

Kramar

(Google Translate ish)I do miss (a little bit) Christmas and the family, Paris is wonderful, and quite right but it'll be good to go home a little over Christmas too:) We always celebrate Christmas Eve with Grandma and Grandpa with my mother's family then we go the day after to celebrate on Orust with dads relatives, it's far away so it is easier this way:)

It's super cozy, it's so nice on Christmas Eve when we just eat, play games, watch Donald Duck and the changing presents of Christmas, Grandma and Grandpa, and then the day after we feast with Berntssons :)

This year, however, I have learned that we apparently will not give Christmas presents to all but we will do a Christmas game as all other families do. I liked all about our traditional Christmas with rhymes  and everything. I am not so keen on beating the dice on pats himself on Christmas Eve. But, we're quite some people and it is not always easy to run around and buy presents. But the closest family, mom, dad, Frederik and Ida, we are changing presents.
The plot is hiding of course also always a gift on the night of Christmas Eve, of course.

But no, therefore, that changing the traditions during Christmas time, it's not all right . It should be as it always has been. Am I old now
? It was better before?

No, I'm going to be "modern" and try to adapt but I have to be a bit cranky for a while: (
Hugs
Kommentarer
Postat av: Elin

sura för mig med, tradition det är babe!!!!

Datum: 2009-11-24 Tid: 23:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0